Thursday 29 December 2011

Second Semester & Bears

Bismillah, aku tahu , aku dah berkurun lamanya tak update blog. Bukan sebab aku sibuk. Oh tidak, Semester 2 di UIA sesungguhnya merupakan semester paling lepak. Jadi, apa sebab musabab aku dah lama tak update blog?

Peminat #1 : Kenapa Apik dah lama tak update blog?
Peminat #2 : OMG, dah lama tak nampak hasil air tangan abang Apik. Oh maiii
Peminat #3 : Abang sibuk buat album baru ke?
Peminat #4 : Dengar cerita abang nak kahwin dengan Selina Gamaz. Betul ke?

Baik-baik peminat khayalan aku ni. Sebenarnya, sebab aku dah lama tak update blog adalah kerana aku dah kehabisan idea untuk di-blogkan. Ye lah, Bila baca blog orang lain, mereka semua cerita tentang pengalaman yang berbeza yang berlaku dalam kehidupan mereka, Aku nak blog pasal pengalaman amende? Asyik duduk study ka UIA je.

Alhamdulillah, baru-baru ni aku dah habis Semester 2. Statistik dan Basic Themes Of Al-Quran sudah berjaya di-tackle. Mid semester exam was not so bad. Tapi, Final exam , feels like cutting my own balls. Apa yang aku belajar masa kelas Statistik dulu hilang entah ke mana. Soalan peperiksaan macam Gampang. While for BTQ , it's not so bad. Aku suka belajar ilmu yang berkaitan dengan ukhrawi, why? Because i can practice them in my real life. Surah Al-Furqan untuk Tasmi' masih tersemat di dada. Boleh buat baca masa sembahyang.

Statistik? Pun berguna juga, Aku boleh kira Coefficient of Variation antara 2 jenis produk Sambal Belacan di pasar dan bandingkan yang mana lagi bagus. ya.

Overall, Semester TWO is fun. And educational too. Banyak kawan baru aku dapat, pengalaman baru, Lecturer baru dan Lama. Yes you Bro SAM. Ustazah Salmiah juga memang seronok belajar dengan dia. Roomate Baru , (Iqbal,Salem,Ari,Uziaq,Mizan,Hakim,Amir,Afiq) , Kawan baru , banyak sangat. Just ada request from someone. Si Fyezah Hasbullah and the gang dia. HAHA.




Sejurus, Habis 2nd Semester. Aku dan kawan lama aku, Muiz, lepak di Pavillion. Aku bukan Budak PAVI, Aku pergi sana sebab GSC dia selesa. Sherlock Holmes II : Games of Shadow menjadi pilihan, and i must say. Great movie. Tapi rasa macam 1st movie lagi best. Why? Tengok sendiri ar bodo.

Sedar tak tajuk post aku ada BEARS?

BEARS because, di Pavi tadi, Manusia semua diserang dengan Makhluk asing berbentuk Beruang. Tak percaya? Layan.

And i must say, My picture are not that awesome if compared to your pictures that have been taken by DSLR camera yang kau beli pakai duit Mak ayah kau. Tak malu.

Diambil sepenuhnya dengan menggunakan Handphone Nokia X3-02 , Juga dibeli oleh ayah aku.

(Gambar bendera di bawah gambar bear, merupakan negara yang diwakili bear itu. Harap maklum)






























9gaggers will UNDERSTAND this.
Just some Christmas present for you Dear ISRAEL.

p.s : No bears were harmed in the making of this AWESOMENESS


seriously i feel  like i'm 7 again when i saw all these bears.

1 comment:

  1. "aliens"
    rmbut kna kmbang and srabut skit. :D
    baru menjadi.
    hahaha.

    ReplyDelete