Wednesday 19 October 2011

Serious post , #Hudud law

click for larger pic


 ”Siapa kita di hadapan Allah, untuk mengatakan tidak atau tunggu dulu? Undang-undang Islam bukan sahaja digubal malah sudah tercatat di dalam Al-Quran dan Hadis lebih 1400 tahun dahulu, Kita tidak ada pilihan melainkan untuk taat kepada segala perintah Allah”

-Sultan Brunei

Negara jiran kita sudah mengambil langkah untuk melaksanakan hukum hudud , Malaysia bila lagi? , Sudah terbukti bahawa undang-undang dunia yang digubal oleh manusia sendiri tidak mampu menghalang pelbagai masalah sosial dan juga jenayah di negara kita , WHY SHOULD WE BE AFRAID?

Undang-undang ini akan memberi kesan kepada orang yang melakukan kesalahan sahaja , kenapa kita perlu takut? Anda semua tak mahu hidup dalam keadaan yang aman? Anda masih mahu lihat bayi yang tidak berdosa dibunuh secara kejam?


#Fikir-fikirkan




Aku malu dengan pemimpin Malaysia ,

2 comments:

  1. sebenyanye hukum hudud nie ape ? macam mane care penghukuman die ? #muka serius nak tau

    ReplyDelete
  2. Setakat yang aku tahu, hukum hudud merupakan undang2 dari al-quran, kau igt x time kita form 5? kalau berzina kena rejam sampai mati kalau yg dah berkahwin, kalau minum arak 80 kali sebatan kot, and so on, undang2 dia meluas, Try google, byk boleh dapat. :)

    p.s : yg semestinya , ianya memang baik untuk kita.

    ReplyDelete