Friday 21 October 2011

Nostalgia perut,

Petang tadi baru makan nasi arab , perghhh , tak sedap , tak boleh kalahkan kedai nasi arab dekat taman setiawangsa , Nama kedai dia 'Saba' atau cara sebutan dia (sabak) . Macam penyepak dah bunyi dia , makan dekat situ syok gila , kawasan tu memang orang arab yang conquer , sampai supermarket pun diorang tukar nama kepada 'souq' . Dan awek-awek di situ , ana yang punya! HAHAHA~

************************************

Okay , berhenti mengarut , Apa tajuk post kali ni? oh ya , perut , stomach , belly , ape lagi . Perut , untuk pengetahuan anda semua , dulu aku tidaklah seramping sekarang #perasan . Dulu aku punya gemuk memang tak ingat dunia , Makanan merupakan medium untuk aku luahkan perasaan aku , cewah~ Tapi itulah hakikat sebenarnya , aku suka makan dulu , Maksud 'suka' di sini ialah makan nasi hingga tambah 4 kali , dan setiap kali tambah itu , nasinya lebih kurang sama macam pinggan yang pertama tadi

cilake gelojoh aku dulu ,

WHAHAHAH, ini semua ana yang punya!!



Makanan aku pulak , memang tak menepati piramid makanan , kalaulah dalam piramid makanan itu ada firaun , dah lama dia sumpah aku , Mengikut piramid makanan , Roti,gandum,sayur,buah yang patut dilebihkan, tapi aku saja suka-suka terbalikkan piramid makanan tu , Minyak,lemak,gula,garam lah yang aku makan hari-hari dalam kuantiti yang tidak boleh dimaafkan.

Aku ingat lagi waktu sekolah rendah , walaupun aku kuat makan , tapi , dekat sekolah , aku suka ikat perut , selain daripada bajet nak diet depan kawan-kawan , tujuan lain dia adalah untuk mengumpul duit belanja. Tapi 'diet' tu berkekalan sampai pukul 1.10 tengahari je , bila dah sampai rumah , Astagaaa , menangis pinggan-pinggan kat rumah sebab aku makan licin sampai menjilat-jilat 'muka' diorang.

Macam biasalah , bila dah kuat makan , perut pun mesti lah dah macam saudagar minyak angin , boroi ke depan , waktu gemuk aku yang paling teruk masa aku darjah 6 , waktu tu , saiz aku memang luar biasa , kalau jalan ngan kawan-kawan aku , mesti orang asing ingat aku ni abang angkat diorang , cilake.

"woi monster!"

"Badak air!!"

"Babi gemuk!"


Korang list-kan lah semua jenis ejekan , semuanya aku dah kena , dah kebal dah pun , tapi sekebal mana pun , bila melangkah masuk dunia sekolah menengah , aku sedar , aset badan dan muka yang gah macho amatlah penting , HAHAHA , aku pun mula menanam azam , kurangkan makan dan exercise hari-hari , Aku dah mula jinak dengan bola masa sekolah menengah , lagi senang la kerja aku,.

*********************************************

Tapi, aku nak nasihat satu je , janganlah ejek orang yang gemuk , percayalah aku , waktu korang ejek tu , dia punya makan dalam , memang dalam beb , kalah kedalaman telaga belakang rumah pak saudara hang tuah punya bapak tiri. Kalau nak mengejek tu , berpada-padalah , daripada korang mengejek tu , baik korang bantu dia kurangkan berat badan , manalah tahu ,satu hari nanti dia dah kurus , jadi artis pulak tu , boleh korang dapat autograph free, Wooo!


ini aku waktu darjah 6 , okay, gambar ni dah diedit oleh kawan aku, sebenarnya xdelah gemuk camni -,-

Ejeklah nak ejek , tak kesah beb ,
Amboihhh :3

15 comments:

  1. atoto. gemuknya lah anda dulu kan -..- . kurus lah . haha

    ReplyDelete
  2. gemuk kot, huish , malu la plak. HAHA

    ReplyDelete
  3. ya Allah ya tuhan ku. kuruskan lah badan ku ya Allah. amiin..... ingat ahmad syafiq jangan ko guna badan 2 untuk melakukan masiat.. malah gunakanlah badan itu untuk melakukan kebaikan....

    ReplyDelete
  4. perghhhhh.
    promote lar skit produk yg anda gunakan. :D
    bleh jdi duta nii.

    ReplyDelete
  5. Anonymous : Trimas, InsyaAllah . :)

    Kyril : HAHA, aku x pakai produk ape2 pun.

    G : kurus je, hensem x tau la.

    ReplyDelete
  6. same2... (ce teka sape ak???)

    ReplyDelete
  7. Eh entry ni paling banyak komen :D

    ReplyDelete
  8. Banyakk sebab tuan punya blog pun campur komen. HAHAHAHA

    ReplyDelete
  9. haha. lawak la muke abg drjah 6...

    ReplyDelete
  10. tetiba rasa nak komen. aha. sama lah kita weh.. dulu pun aku gemok. sekarang tetiba terkecik pulak. walaupun tak berapa nak kecik. haha

    ReplyDelete
  11. HAHA, bersyukur dapat kurus, cewahh~

    ReplyDelete