Tuesday 18 October 2011

Muslimah , girls , ladies , wanita

Sedang aku mengharungi jalan yang sesak dengan manusia , matahari sengaja melemparkan lagi haba nya untuk menguji kesabaran aku , dan juga menguji liang peluh-peluh aku , Kalaulah aku boleh sentuh matahari ni ,dah lama aku jentik . Orang dah la tengah sesak dengan orang ramai dekat times square ni , dia lagi tambah kepanasan .







Sedang aku meracau sumpah seranah seorang diri , mata aku tertumpu kepada seorang Muslimah yang memakai tudung dan lengkap menutup aurat dia, MENUTUP ya! bukan MEMBALUT . Rasa kagum aku membuak-buak memandangkan keadaan dan cuaca pada hari itu , teramatlah panas , tapi dia masih menunaikan tanggungjawabnya sebagai seorang muslimah .

********************************
Aku tahu , bukan senang nak tutup aurat ni , aku lelaki ni pun kadang-kadang lutut tu tersembul je , berbulu lagi tu , auuuu , Tapi , Allah x suruh kita tutup aurat tanpa sebab , semua yang Allah suruh kita buat ada sebabnya ,

Aku bagi situasi lah ,

#situasi
Anda sedang berjalan-jalan di dalam bilik darjah anda , tiba-tiba , anda terserempak dengan cikgu kesayangan anda , kebetulan pada hari itu hari jadi cikgu kesayangan anda , kebetulan juga pada hari itu cikgu anda baik , kebetulan juga cikgu anda ada bawa chocolate jenama Ferrrerroo rosheee.

Cikgu kesayangan anda dengan baik hati menawarkan chocolate itu kepada anda , tetapi anda harus memilih satu sahaja ,
Chocolate 1 (dah dibuka dan ada kesan gigitan)


chocolate 2 (fresh dan sedap)


Which one will you pick?


Kalau anda masih waras , dan anda pentingkan kebersihan , sudah pasti anda akan memilih chocolate 2 ye dok?

Situasi ini boleh dikaitkan dengan Bab-bab mencari pasangan atau jodoh , kebanyakan lelaki atau majoriti lelaki mesti nak cari perempuan yang baik dan elok perilakunya . X nak yang rosak , dan pernah diguna orang.

So, jika anda selama ini menutup aurat anda , dan menjaga perilaku anda , insyaallah , anda HOT STUFF. HAHA

******************************************

The right way to cover your aurah .


wallahualam :)

2 comments: