Wednesday 26 October 2011

Idea kreatif , pandangan orang.

Dalam kesibukan aku menjalankan tanggungjawab seharian aku , uhuk-uhuk , aku sempat mencuri masa untuk diluangkan dengan membaca-membaca blog , Blog ni banyak sebenarnya , Oh , memang tidak mampu untuk aku baca semuanya , Sadis , Tapi , aku ada terjumpa satu blog ni , Blog ni memang unik , Nama blog ni  : Blogbeginsatforty  ( Blog bermula pada umur 40 tahun )  nama blog dia macam tu sebab dia mula buat blog pada umur 40 tahun , duhhh.

"Apahal la orang tua ni , syok sendiri ke ape?"

Inilah reaksi 'Judge a book by it's cover' yang telah aku buat , Mula-mula tengok memang aku pelik , tapi makin lama aku tengok makin ketagih , HAHA ,

Blog itu dipenuhi dengan gambar-gambar self portrait dia dengan muka yang slumber . Dia namakan diri dia 'uncle' dalam blog tu , Ada orang panggil dia gedek , Walaupun idea tu nampak simple , tapi penuh dengan makna dan pengisian , cewah~

When it comes to making something new , kita kena berani dan percaya bahawa idea kita tu akan menjadi , walaupun uncle gedek ni kena kutuk macam-macam, tapi dia steady je , dan hasilnya , Ramai follower , setiap post paling cikai pun 50+ komen masuk .










Dia tak perlu memerahkan otak untuk mendapatkan reaksi sebegini banyak.

p.s : Keep on blogging uncle!

8 comments:

  1. hahaha...kita pun baru lepas review blog ungkel..
    memang ketagih sangat bila tengok..
    mula2 tak tahu pekebenda ungkel ni buat..tp lama2 eh paham2...hehehe

    ReplyDelete
  2. pandai pun..tu sebab jgn nilai sebelum baca isinya kan dik..

    ReplyDelete
  3. blog pakcik gedek mmg terbaik. addicted pulak bila da buka.

    ReplyDelete
  4. salam perkenalan!
    blog uncle gedek memang best.. idea dia memang lain dari yang lain!

    ReplyDelete
  5. Sorang lagi peminat Abg Gedek dtg follow.

    ReplyDelete